Skip to content

ny design på det överhettade huvudet

17 december, 2010
tags: ,

Idag har jag suttit hos frisören hela förmiddagen och blivit fin. Jag gillar att gå till frisören, jag gillar allt som får mig att glömma mitt eget förvirrade inre och tänka på ingenting annat än kallprat och blädder i fåniga tidningar en stund. För tillfället befinner jag mig i en känslomässigt sett rätt stormig period och mitt humör i morse var ganska lågt och instabilt. Men efter nästan 3 timmar av ingentingprat och skallen inlindad och inplastad i diverse frätande kemikalier hade jag tappat den känslan. Träning har ungefär samma effekt, all koncentration och fokus går åt till något annat för en stund. Det finns andra sätt att försöka stänga av huvudet också. I min anteckningsbok/dagbok från när jag var 20 ser det ut såhär:

Tror inte det var ens hälften så effektivt som några timmars lobotomering hos frisören eller en timmes body pump.

Frisyren blev jag i alla fall nöjd med.

 

För övrigt anstänger jag mig nu med att koppla mat och ätande till hälsa och välbefinnande istället för till vikt och utseende. Och att varje dag upprepa mantrat: ”Nu råkar jag se ut precis så här, och det är helt ok”.

No comments yet

Kommentera

