Skip to content

svårigheten att mäta

1 januari, 2011
tags: , ,

Det finns så otroligt många belägg för de komplexa förhållandena mellan vikt, utseende, självbild och hälsa. Här är ett tydligt exempel. Må 2011 leda oss i en mindre sifferbesatt riktning. (länken hitta jag i Julia Skotts ypperliga blogg)

3 kommentarer leave one →
  1. Tove Sohlberg permalink
    9 januari, 2011 11:53

    Kära Maria!
    Lämnar en mer allmän kommentar till hela din blogg, vilket jag tänkt att göra sedan du startade den; det känns som en ynnest att få lära känna dig ännu lite mer och jag beundrar modet att vara så pass självutlämnande som jag uppfattar att du är! Tack!

Trackbacks

  1. BMI-bluffen och det mestas relativitet « mitt viktlösa liv

Kommentera

