Skip to content

på randen till kapitulation

25 februari, 2011

Jag vet ingenting just nu. Mer än att jag snart inte orkar stå emot skiten längre. All energi går åt till att tysta den allvetande rösten på höger axel som vet hur det egentligen ligger till. Att alla försök att hävda min nuvarande kropps duglighet, åtråvärdhet och skönhet bara är lönlösa små plåster på ett öppet köttsår. Och så tycks det som att allting börjar om. Jag läser, men det är som att det inte hjälper. Det är som att huden blivit pansar och stänger ute alla kloka ord och förnuftiga påpekanden. Fången innanför pansarskalet är jag ensam med rösten som påpekar: Det är lönlöst. Du kan peppa dig själv bäst du vill, kroppsboosta utav bara helvete. Vi vet båda två, att det ändå inte är sant.

Kapitulation framstår, i ett sådant läge, som den enda framkomliga vägen.

7 kommentarer leave one →
  1. 25 februari, 2011 13:22

    Jag önskar att jag kunde säga någonting för att hjälpa dig, men trots att jag har varit där så många gånger själv (och fortfarande hamnar där då och då) så har jag inget bra att säga. Mer än att du inte är ensam.

    • 28 februari, 2011 09:43

      Och det ÄR faktiskt en tröst, eller hur? har aldrig förstått det där förut, om att det skulle vara tröstande att fler hade det jobbigt, men just när det gäller detta med maten och kroppen tycker jag faktiskt att det stämmer.

  2. 25 februari, 2011 16:52

    Jag vet exakt hur du känner! Är ofta där själv. Vet också att pepp inte direkt hjälper. Tänker på dig och skickar en systerlig styrkekram!

  3. 26 februari, 2011 10:31

    Åh, jag känner aldrg att jag duger heller, därav kämpanden för att alltid vara bäst, bäst men aldrig se lyckanden utan bara misslyckanden. Och en missnöjd kropp, aldrig tillräcklig.

  4. 28 februari, 2011 00:07

    Kramar, pepp och kärlek!

    Jag tror på dig och ditt fantastiskt vackra du! Putta ner röstjäveln från axeln, den har inget där att göra!!

Kommentera

