Skip to content

oförutsägbarheten

7 mars, 2011

Och den där jobbiga delen av livet att aldrig kunna förutse sina reaktioner på den enklaste vardagliga situation. Ensam hemma ikväll och studsar mellan väggarna. Alla de kreativa planer, de böcker jag vill läsa, de texter jag vill skriva, de tankar jag vill formulera. Inte nu. Går inte. Rädslan för mätthetskänslan, vet ni vad den handlar om? Rädsla att bottna i sig själv. Dessa perioder när jag adrenalinstinn studsar mellan väggarna, de perioderna äter jag mig aldrig mätt. Ångesten hanteras dessa perioder bäst genom att låta adrenalinet pumpa vidare. Att bli mätt är att varva ner, ta det lugnt, finna ro. Inte möjligt dessa ensamma stunder. Önskar bara. Att de gick att förutse.

No comments yet

Kommentera

