Skip to content

get real Levi’s

14 april, 2011

Har ni sett Levi’s nya reklam? De har nån ny jeansmodell som de kallar ”curve ID” (så fräckt namn eller hur?) och som påstås vara jeans gjorde specifikt för tjejer och tjejers kroppar. I reklamfilmen får man se hur några pinnsmala brudar är besvikna på sina jeans för att de spänner över låren och glipar i svanken. Det känner man ju igen, de flesta jeansmodeller verkar vara sydda för 14-åriga pojkkroppar. Spikraka that is. Jag har inte provat den ny Levis-jeansen så jag tänker inte döma ut modellen. Däremot reklamen. För kom igen. Om det ska vara det minsta trovärdigt kunde de väl använt kvinnor med faktiskta former, OLIKA kvinnokroppar för att visa att jeansen är sydda för KVINNOKROPPAR som de påstår.  Med de vanliga trådsmala fotomodellerna, som nog inte har några som helst problem att passa i vanliga jeans eftersom de ser ut ungefär som 14-åriga pojkar i kroppen, blir det bara fånigt. Nä Levi’s, gör om gör rätt. Jag ska till och med vara så bussig att jag tipsar om passande modeller. Jag vill se en ny reklamfilm med mig och de tre bloggare jag dagligen besöker: Karin, Kakan och  Elsa. Då kan vi snacka CURVE ID.  Vågar ni?

5 kommentarer leave one →
  1. 15 april, 2011 13:17

    Ååh snälla du, kan du inte lägga upp länkarna så de öppnas i nytt fönster? Lyckas hela tiden stänga ner och får börja om.

    • 15 april, 2011 18:43

      Jag och min datorinkompetenta hjärna ska genast undersöka saken!

    • 15 april, 2011 18:47

      Så! Nu är det ändrat på senaste inlägget och jag lovar att fortsätta på den inslagna vägen.

  2. Anna permalink
    16 april, 2011 19:21

    Uppskattas!

  3. Anna permalink
    16 april, 2011 19:22

    Och förresten väntar jag fortfarande på att de ska komma med kollektionen Fat assed jeans.

Kommentera

