Skip to content

loppislycka

21 juli, 2011
tags:

Varje sommar åker jag och mamma på minst en runda bland södra Gotlands alla loppisar och prylbodar. I år var givetvis inget undantag. Och som de hade förökat sig! I varje lada och uthus tycktes folk ha släpat ut sina gamla prylar, kläder, möbler i hopp om att de kunde falla någon i smaken. Mamma kom igång med detsamma och handlade på sig allsköns koppar och fat till köket. Jag tog det lugnt (vilket inte är helt likt mig). Efter några stopp blev vi kaffesugna och stannade vid Vamlinbo prästgårdskafé som har öns godaste kaksortiment. Jag valde en med valnötter, kanel och rödbetor. Mums.

Sen åkte vi vidare. På sista stället började jag tröttna. Sockerchocken hade lagt sig och kaffet hade gjort mig kissnödig. Men så stod de där. Skorna.

Så rackarns fina! Jag försökte vara klok och förnuftig och tänka att EGENTLIGEN så behöver jag dem ju inte. Och KOMMER jag verkligen använda dem?

Men det var lönlöst. Jag var tvungen. Och när jag kom hem, och tittade lite nogrannare, vad fick jag se? Stod det inte..?

Jo! Katja of Sweden! Det kallar jag sann loppislycka!

No comments yet

Kommentera

