Skip to content

en roadtrip genom limbo

22 september, 2011

Imorgon packar jag bilen full av trevliga människor och kör hela vägen ner till bokmässan i Göteborg. Jag gör detta samtidigt som jag befinner mig i limbo. Jag befinner mig i en process av att ha vänt uppochner på min självbild, kastat hela kortleken i luften och sitter nu och väntar på (nej, processar, hanterar, försöker desperat förhålla mig till) att korten ska falla på plats och jag ska hitta en stadig plats att sätta ned fötterna på. Det låter förvirrat, märkligt och oerhört jobbigt och det är precis exakt vad det är. No more no less. I denna process vaknar naturligtvis ätstördheten till liv, denna ångesthanterande kontrollfunktion till följeslagare som likt Mållgan dyker upp i situationer hen ”behövs”. Skillnaden denna gång är att jag låter den vandra där bredvid mig, jag vet ju varför den är här denna gång. Jag vet ju att den är mitt invanda sätt att hantera dessa situationer, så mycket har jag lärt mig själv och lärt mig av arbetet med bloggen. Vilket ju är vad som för mig till bokmässan. På så sätt känns det helt rätt att mitt i detta limbotillstånd på lördag sätta mig i ETC:s bokmässemonter och föra ett samtal om denna följeslagare och hur jag, genom bloggen och antologin och alla kloka människor inblandade i kropssaktivismen på olika nivåer, sakta lär mig att hantera den. Även om det naturligtvis hade varit roligare att delta med båda fötterna stående på jorden. Hoppas vi ses där!

No comments yet

Kommentera

